Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Çanakkale Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu

İŞTE PRATİĞİN GÜCÜ MESLEKİ EĞİTİMDE UYGULAMI EĞİTİM ÇALIŞTAYI SONUÇ RAPORU

Çanakkale Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulumuz tarafından 25-26 Nisan 2024 tarihlerinde “İŞ’te Pratiğin Gücü-Mesleki Eğitimde Uygulamalı Eğitim” Çalıştayı düzenlenmiştir. Sektörden, resmi kurumlardan, sivil toplum kuruluşlarından ve üniversitenin çeşitli birimlerinden olmak üzere yaklaşık 30 farklı kurum çalıştaya katılarak destek vermiştir. Açılışa, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Evren Karayel GÖKKAYA, Genel Sekreter Oğuz ÜNAL, Genel Sekreter Yardımcısı Sinan KARABULGU, Genel Sekreter Yardımcısı Öğr. Gör. Dr. Tanju GÜDÜK, Ezine Meslek Yüksekokul Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Mustafa EKİCİ, Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokul Müdürü Prof. Dr. Nazan YELKİKALAN, ÇOMÜ MEYOK Koordinatörü Doç. Dr. Engin GÜR, çok sayıda akademisyen ve öğrenci katılmıştır.

Açılış konuşmasında Çanakkale Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü Öğr. Gör. Dr. İsmail SATMAZ, mesleki eğitimin önemini vurgulamış, uygulamalı eğitimin de bu anlamda değerli olduğunu belirtip çalıştaya destek veren kurumlara teşekkür ederek konuşmalarını tamamlamıştır. Ardından Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Evren Karayel GÖKKAYA katılarak yaptığı konuşmada işbaşı eğitiminin önemini vurgulamıştır.

Sonrasında sunumlara geçilen açılışta, ilk sunum ÇOMÜ Teknopark adına Öğr. Gör. Burcu KAYACI ve Öğr. Gör. Dr. Kadir YILMAZ tarafından gerçekleştirilmiştir. Teknopark’ın tanıtımı yapılarak imkanlardan bahsedilmiştir. İkinci sunum ÇOMÜ İMECE Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Savaş GÜRDAL tarafından yapılmıştır. İşbaşı eğitiminin avantajlarından bahseden Öğr. Gör. Dr. Savaş GÜRDAL bu eğitim modelinin öğrencilere, üniversiteye ve sektöre nasıl bir katkı sağlayacağı üzerinde durmuştur. Son olarak Çanakkale İŞKUR Müdürü Mehmet Uğur YAVUZ mesleki eğitimin önemini vurgulamıştır.

Açılış oturumundan sonra tüm bölümler kendi paydaşları ile toplanarak bölüm oturumlarını gerçekleştirmiştir. Özel sektör, resmi kurum, STK, öğrenci, mezun ve akademik paydaşları ile yaptıkları özel oturumlarda 3+1 eğitim modeli tartışılmış, öğrencilere en iyi eğitimin nasıl verilebileceği, mesleki eğitimin daha iyi olması ve iş başı eğitim modelinin verimli olması için neler yapılabileceği ile ilgili görüş alışverişinde bulunulmuştur.

Ekler

ÇTBMYO_Çalıştay_sonuç_Kataloğu.pdf