Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Çanakkale Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu

STAJ DUYURUSU

2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında, Üniversitemiz Senatosunun 09.03.2021 tarih ve 2021/05-06 sayılı kararına istinaden 30 (Otuz) günlük “Zorunlu Yaz Stajı” uygulamasını, isteyen öğrenciler “Covid-19 salgını nedeniyle uzaktan dijital (online) olarak verilecek ödev veya projeyi” yaparak gerçekleştirebilecekleri gibi fiili olarak da yapabilirler.

Bu doğrultuda Meslek Yüksekokulumuz için Zorunlu  Staj ile ilgili bilgiler aşağıda verilmiştir.

 

2. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN STAJ TARİHİ

            Mezun durumunda olup DGS sınavına girecek olan öğrencilerimizin mezuniyet tarihlerinin sarkmaması için aşağıda belirtilen tarihte stajlarını yapıp teslim etmeleri gerekmektedir.

 

STAJ TARİHİ ARALIĞI

BAŞVURU TARİHLERİ

7 Haziran 2021 - 10 Temmuz 2021

 31 Mayıs 2021-3 Haziran 2021

 

  • Uzaktan (online) olarak staj uygulamasını gerçekleştirmek isteyen öğrenciler aşağıdaki dilekçe ile bölüm başkanlıklarına başvurabilirler. Başvuruları kabul edilen öğrenciler bölümlerinin belirlediği uygulama ilkeleri doğrultusunda verilen tarih aralığı içinde ödev / projelerini hazırlayarak danışmanlarına teslim edecekler.

 

  • Uzaktan (online) olarak ödev veya proje yöntemi aracılığı ile staj yapmak istemeyip fiili olarak yapmak isteyen öğrencilerimiz, önce akademik danışmanı ile görüşerek staj yapacağı yerin uygunluğu konusunda onay alacaktır. Ardından Yüksekokulumuz Web sayfamızdaki “Staj” sekmesi içinde yer alan Staj Başvuru ve Kabul Formu’nda yer alan kişisel ve işyeri ile ilgili kısımları dolduracak, E-Devlet üzerinden SPAS Müstehaklık Sorgulama (Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi) belgesini de alarak her iki belgeyi akademik danışmanına dijital ortamda iletecektir. Daha sonra akademik danışman kendine iletilen formları onaylayıp müdürlüğe iletecek ve müdürlük tarafından ilgili öğrencinin SGK işlemleri gerçekleşecektir. SGK girişi yapıldıktan sonra sistemden alınan Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi öğrencinin e-posta adresine gönderilecektir.

Pandemi öncesinde bu bildirge öğrenci tarafından ıslak imza ile imzalanmaktaydı. Ancak pandemi sürecinde yüz yüze gelinemeyeceği için bu işlem uzaktan gerçekleştirilecektir. Öğrenciye e-.posta olarak gönderilen bildirge öğrenci tarafından imzalandıktan sonra  fotoğrafı çekilerek veya taranarak tekrar yüksekokulumuzun e-posta adresine (ctmyo@comu.edu.tr) geri gönderilecektir. Islak imzalı orijinal belgenin staj dosyası teslimi sırasında dosya ile teslim edilmesi gerekmektedir.

Bu işlemin sağlıklı yürütülebilmesi için öğrencinin güncel e.posta adresinin yazılması zorunludur.

 

1.SINIF ÖĞRENCİLERİ İÇİN STAJ TARİHLERİ

ÖDEV / PROJE Yöntemi ile Uzaktan Online Staj Yapacak Öğrenciler İçin;

STAJ TARİHİ ARALIĞI

BAŞVURU TARİHLERİ

21 Haziran 2021-31 Temmuz 2021

 14 - 17 Haziran 2021

Fiili Olarak Staj Yapacak Öğrenciler İçin;

STAJ TARİHİ ARALIĞI

BAŞVURU TARİHLERİ

Haftada 6 iş günü staj yapacaklar için

21 Haziran 2021-31 Temmuz 2021

 14 - 17 Haziran 2021

5 Temmuz 2021-14 Ağustos 2021

28 Haziran - 1 Temmuz 2021

12 Temmuz 2021-23 Ağustos 2021

5 – 8 Temmuz 2021

Haftada 5 iş günü staj yapacaklar için

5 Temmuz 2021-23 Ağustos 2021

28 Haziran - 1 Temmuz 2021

12 Temmuz 2021-31 Ağustos 2021

5 – 8 Temmuz 2021

 

  • Uzaktan (online) olarak staj uygulamasını gerçekleştirmek isteyen öğrenciler aşağıdaki dilekçe ile bölüm başkanlıklarına başvurabilirler. Başvuruları kabul edilen öğrenciler bölümlerinin belirlediği uygulama ilkeleri doğrultusunda verilen tarih aralığı içinde ödev / projelerini hazırlayarak danışmanlarına teslim edecekler.

 

  • Uzaktan (online) olarak ödev veya proje yöntemi aracılığı ile staj yapmak istemeyip fiili olarak yapmak isteyen öğrencilerimiz, önce akademik danışmanı ile görüşerek staj yapacağı yerin uygunluğu konusunda onay alacaktır. Ardından Yüksekokulumuz Web sayfamızdaki “Staj” sekmesi içinde yer alan Staj Başvuru ve Kabul Formu’nda yer alan kişisel ve işyeri ile ilgili kısımları dolduracak, E-Devlet üzerinden SPAS Müstehaklık Sorgulama (Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi) belgesini de alarak her iki belgeyi akademik danışmanına dijital ortamda iletecektir. Daha sonra akademik danışman kendine iletilen formları onaylayıp müdürlüğe iletecek ve müdürlük tarafından ilgili öğrencinin SGK işlemleri gerçekleşecektir. SGK girişi yapıldıktan sonra sistemden alınan Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi öğrencinin e-posta adresine gönderilecektir.

Pandemi öncesinde bu bildirge öğrenci tarafından ıslak imza ile imzalanmaktaydı. Ancak pandemi sürecinde yüz yüze gelinemeyeceği için bu işlem uzaktan gerçekleştirilecektir. Öğrenciye e-.posta olarak gönderilen bildirge öğrenci tarafından imzalandıktan sonra  fotoğrafı çekilerek veya taranarak tekrar yüksekokulumuzun e-posta adresine (ctmyo@comu.edu.tr) geri gönderilecektir. Islak imzalı orijinal belgenin staj dosyası teslimi sırasında dosya ile teslim edilmesi gerekmektedir.

Bu işlemin sağlıklı yürütülebilmesi için öğrencinin güncel e.posta adresinin yazılması zorunludur.

 Not: Staj evraklarının tam ve eksiksiz doldurularak gönderilmesi gerekmektedir. Aksi durumlarda staj işlemlerinin başlatılamayacağından dolayı, öğrencilerimizin mağduriyet yaşamaması için gerekli özenin gösterilmesini önemle rica ederiz.

Ekler

Online Staj Barvuru Formu.docx